Gyermekfogászat

Beszoktatás

A felnőtt páciensek nagy százaléka, félelemmel gondol a fogászatra. Ezt a félelmet majdnem minden esetben valamilyen gyermekkorban történt trauma okozza. A korábbi fogorvoslásban kevés hangsúlyt fektettek a humánus ellátásra, a gondos érzéstelenítésre, a gyermekekkel való beszélgetésre a későbbi kezelésekről illetve a fogászati rendelővel való ismerkedésre.

A prevenció fontosságát nem tudjuk elégszer hangsúlyozni, ennek alapfeltétele a beszoktatási időszak, amikor gyermeke megismerkedik a fogorvossal és pozitív élményekkel távozik az első alkalommal, így a későbbiekben bátran foglal helyet a fogászati székben. Ha szeretné megalapozni gyermeke későbbi félelem mentes fogászati kezeléseit, ebben az esetben mindenképpen ajánljuk a beszoktatást. Időnként előfordulhat hogy a gyermekeknek esetleg több alkalom szükséges az együttműködésre, ilyenkor nem szabad kétségbe esni vagy aggódni, csapatunk minden tagja megfog tenni mindent annak érdekében hogy gördülékenyen legyen a rendelőnkbe tett látogatásuk.

Fogkő eltávolítás gyermekeknek

A nem megfelelő fogtisztítás során, lerakódik a fogak felszínére először a dentális plakk ez egy sárgás barnás még eltávolítható lepedék, ami tele van baktériumokkal és káros hatása van a szervezetre illetve az íny állapotára. Később amikor megszilárdul, már csak speciális eszközökkel lehet csak eltávolítani. A fogkő miatt sokszor gyulladás keletkezik, és fogmosás közben vérzik az íny.

Rendelőnkben különös figyelmet fordítunk a fájdalommentes kezelésekre, ezért érzéstelenítő zselét használunk minden esetben a fogkő eltávolítása előtt. Gépi és kézi eszközökkel történik a kezelés, a végén speciális polírpasztával polírozást végzünk a sima felületek elérésért. A kezelés után egyénre szabott fogmosási technikát tanítunk a gyermekeknek kortól függően, amivel lassítani tudják a fogkő lerakódását. A kezelést érdemes félévente vagy évente egyéntől függően megismételni.

Tejfog gyökérkezelése

Általános tévhit, hogy a tejfogak nem rendelkeznek gyökérrel. Időnként előfordul, hogy gyulladás alakul ki a gyökércsatornákban ezért elkell távolítani a benne lévő ideget. Ezzel megszüntetjük a gyulladást, a kialakult fájdalmat, és elérjük hogy a maradó fogak érkezésééig szájban tartsuk a tejfogat, amiknek helyfenntartó szerepe van. A fájdalom mellett általában a fog mellett kialakul pukli, kis hólyagocska jelzi a problémát, amiből időnként váladék ürül.

Tejfog tömése

Fontos jelentősége van a tejfogak tömésének, ugyan úgy kezelni kell mint a maradó fogakat. A fogakban lévő szuvasodás folyamatosan baktériumokat eredményez a szájüregben, ami a maradó fogazatot is veszélyezteti. A tömőanyag teljesen fogszínű, esztétikus és teljesen vissza adja a fogak anatómiáját.

Tejfog eltávolítás

A tejfog szuvasodás, elérhet egy olyan előrehaladott állapotot amikor már sajnos nem tudjuk megmenteni a fogat. Ilyenkor kerül sor a fog eltávolítására. A kezelés érzéstelenítő zselé használata illetve érzéstelenítő injekció beadása után történik teljesen fájdalommentesen.

Barázdazárás

A barázdazárás egy preventív, teljesen fájdalommentes beavatkozás. A már kibújt maradó fogazat mély barázdákkal rendelkezik, ezt nagyon nehezen tudják tisztítani a gyermekek. A barázdák megtisztítása után, egy speciális fényre kötő folyékony anyagot használunk, ami feltölti a mély barázdákat és segít megelőzni a szuvasodás kialakulását. A kezelés után azonnal ehet ihat a gyermek. Sokszor még felnőtt korban is találkozunk barázdazárt ép fogakkal, ami azt igazolja hogy az eljárás remekül működik.

Balesetes fogak ellátása

Gyakran előfordul a gyerekeknél hogy megsérül és letörik a fogukból egy darab. Ilyenkor próbáljuk megkeresni a letörött fog darabját, tartsuk nedves közegben, tejben vagy vízben és hozzák be az időpontjukra amit lehető leghamarabb próbálunk biztosítani Önök számára. Ezzel megőrizzük a fog nedvesség tartalmát és van esélyünk arra hogy vissza kerüljön eredeti helyére. Amennyiben olyan ütés érte a fogat elképzelhető hogy elhal a fog, ekkor gyökérkezelésre van szükség.