Zavarja fogainak állapota? Implantáció segítségével újból önfeledten mosolyoghat a világra!

Akár a kor vagy a genetikai hajlam, esetleg a nem megfelelő szájápolás, rossz szokások, dohányzás, alkohol fogyasztás, lassan a fogak elvesztéséhez vezethetnek. A legtöbb fogászati probléma idejében felismerve orvosolható lenne, ennek ellenére a hazai lakosság dentálhigiéniája sajnos rosszabb az európai átlagénál.

-Dr. Veszprémi Soma, a Budai Magánorvosi Centrum Fogászati vezetője szerint már a fogak romlásának észrevételekor, az ínyek gyulladása, sorvadása esetén fontos lenne a mihamarabbi fogászati ellátás. – Természetesen ma már szinte minden problémára van megoldás: a fogászati implantáció műgyökér beültetést jelent, amire fogakat, fogsort vagy hidakat lehet építeni, 18 éves kor felett pedig bárkinek ajánlott, akinek fogpótlásra van szüksége – mondja a fogszakorvos.

A mai modern implantációs eljárásokkal rövid időn belül akár teljes fogatlanságból is rögzített fogakat tudunk csinálni, ami visszaadja a fogak eredeti funkcióját, esztétikáját és egy óriási életminőségi javuláson megy keresztül a páciens.

Az emésztés a szájüregben kezdődik és nem mindegy, hogy a falatot hogyan rágjuk meg (az étel hogyan kerül a tápcsatornába). Ha nincs fog, vagy egy rosszul elkészített fogpótlás fájdalmakat okoz evés közben akkor az később komoly emésztőrendszeri betegségekhez vezethet. A rendezett fogaknak éppen ezért egészségügyi funkciójuk is van, amellett, hogy esztétikus megjelenést és jó közérzetet biztosít.

Mindemellett nem győzzük hangsúlyozni a prevenció fontosságát, ne csak akkor menjünk fogorvoshoz, amikor már bajt észlelünk, hanem járjunk rendszeresen kontrollvizsgálatokra – figyelmeztet Dr. Veszprémi Soma. – Minél tovább halogatjuk annál hosszabb ideig tarthat az adott kezelési folyamat, annál költségesebb és a lehetőségek is beszűkülnek, azonban a még idejében tapasztalt eltérés, fogászati probléma mindig sokkal könnyebben kezelhető, ne késlekedjen, forduljon mihamarabb fogszakorvosához!

Bejegyzések a témában